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Filología y Lingüística
Euskal liburuaren frankismo osteko zentsura (1975-1983) monografikoak Joan Mari Torrealdaik landutako euskal liburuaren zentsura gaiari heltzen dio; zehazki, hark eginiko lanari jarraipena ematen zaio, osagarri, datu jasoketa sistematikoari esker lorturiko datuen azterketa sakona egin delarik. Esku artean duzun liburukian, Alcalá de Henareseko Administrazioaren Artxibo Orokorrean (AGA) MHLI ikerketaldeak egindako datu-bilketa zehatza hartzen da abiapuntutzat. 545 espediente sistematikoki hustu ondotik, azterketa enpiriko-deskribatzailea egin da, batez ere kuantifikatutako datuekin sendotutako metodologia kualitatiboa erabiliz. 2004ko otsailaren 18an aurkeztu zen jendaurrean Lazarraga Eskuizkribua eta harro handia sortu zuen filologo, literaturzale eta euskaltzaleen artean, Arabako euskaraz idatziriko lehen lekukotasun luzea zelako (xvi. mendearen amaiera edo xvii. mendearen hasierakoa). Autoreek berehala ekin zioten talde-lanari, eskuizkribuaren azterketa eta edizio fidagarri, arduratsu eta zintzoa aurkezteko helburuarekin. Hamabost-hamasei urte hauetako lanaren emaitza da liburu hau. Argitalpena bi liburukitan antolaturik dago. Lehenengoan, Joan Perez Lazarragakoren (c. 1547-1605) bizitza eta idazlanei buruzko sarreraren ondoren, ..... ![]() 2004ko otsailaren 18an aurkeztu zen jendaurrean Lazarraga Eskuizkribua eta harro handia sortu zuen filologo, literaturzale eta euskaltzaleen artean, Arabako euskaraz idatziriko lehen lekukotasun luzea zelako (xvi. mendearen amaiera edo xvii. mendearen hasierakoa). Autoreek berehala ekin zioten talde-lanari, eskuizkribuaren azterketa eta edizio fidagarri, arduratsu eta zintzoa aurkezteko helburuarekin. Hamabost-hamasei urte hauetako lanaren emaitza da liburu hau. Argitalpena bi liburukitan antolaturik dago. Lehenengoan, Joan Perez Lazarragakoren (c. 1547-1605) bizitza eta idazlanei buruzko sarreraren ondoren, ..... A pesar de que la investigación sobre historia de los tratados escolares ha aumentado en los últimos años, el examen de los manuales bilingües publicados en el País Vasco no ha sido llevado a cabo en profundidad. Así pues, en este trabajo se analizan de forma pormenorizada un conjunto de obras destinadas a la enseñanza del castellano al alumnado de las escuelas vascas del siglo XIX y, especialmente, de las situadas en los entornos vascoparlantes. Junto con la descripción del contenido de estos tratados –con el propósito de detallar sus características internas, establecer su relación con los textos coetáneos y determinar su ..... ![]() Aurrerantzean egiteko geratzen den bidea luzea eta malkartsua bada ere, lan honetan oinarrizko esaldien intonazioaren azterketa burutu da. Horretarako Euskal Herriko zazpi probintzietako informanteen datuak jaso dira. Datuok aztertzerakoan egitura prosodikoaren hierarkia (Nespor eta Vogel, 1986) eta eredu-metriko autosegmentala (Pierrehumbert, Beckman eta Ladd, 2000) kontuan izan dira. Halaber, jasotako datuon egituraketa geolinguistikoa esaldi motaren arabera ere zehaztu da, eta sinposi mapak egin dira similitate distribuzioen berri emateko. Bukatzeko, eskuartean duzuen lan honetan, datuen analisi multidimensionalaren ..... Diskurtso-markatzaileez dihardugu liburu honetan. Zehatzago esanda, diskurtso-markatzaile jakin batzuez: birformulatzaileez. Diskurtsoa berrinterpretatzeko prozedura bat da birformulazioa: haren bidez esataria aurreko diskurtso-atalera itzultzen da, hura berrinterpretatzeko edo bestelako ikuspegi batez aurkezteko. Birformulazioa, beraz, diskurtsoan lehenago adierazitakoa bestelako hitzez berradieraztea edo birformulatzea da. Eta, eginkizun horretarako, besteak beste, birformulatzaileak baliatzen ditugu: alegia, hots, hau da, bestela esanda, hain zuzen (ere), hurrenez hurren, azken batean, laburbilduta, dena dela, edozein ..... ![]() Toda investigación en torno a lo que corrientemente se denomina obra maestra literaria (u obra auténtica, o canónica, o valiosa, etc.) debe asumir unos cuantos postulados: que su objeto de estudio existe, que la indagación sobre él es factible, que ésta debe abordarse desde el valor estético, y que se puede emprender con una multiplicidad de aproximaciones. Esos cuatro supuestos han servido de base a este estudio, pero no están hoy en día, sobre todo los tres primeros, exentos de controversia, ni a salvo de cuestionamiento. Como dice el crítico Harold Bloom: «Enfrentarse a la grandeza mientras leemos es un proceso íntimo y costoso ..... Con acento inglés, ruso, vasco, castellano, francés e italiano, este libro se acerca al taller de escritores que, en muchos casos, reconocemos como nuestros clásicos contemporáneos. Y en ese lugar de encuentro con los hacedores de la literatura, metafóricamente nos hallamos, pues, ante la memoria de la escritura. Por citar algunos, se visitan talleres como los de Benito Pérez Galdós, Max Aub y aquellos en los que nacieron poemas de James Joyce y de Valerio Magrelli, o relatos como los de Joseba Sarrionandia. Así también, desde la vertiente teórica y metodológica, el lector hallará las claves esenciales del proyecto Archivos, del ..... ![]() En este libro se pretende definir un género, el manifiesto, que hasta la fecha ha venido recibiendo una atención más bien periférica por parte de la crítica literaria. Esta falta de atención puede haberse debido al hecho de tratarse de un género de función práctica, que ha sido percibido más en su cualidad de texto programático, que en tanto que obra de creación. En contra de los postulados de parte de la crítica, que no ve en los manifiestos más que un conjunto de textos dispares unidos únicamente por su función programática, la autora considera que en estos textos se da una serie de rasgos comunes que permiten afirmar ..... Este libro presenta el programa de investigación de la actividad lingüística que construyó Víctor Sánchez de Zavala sobre sólidas bases metodológicas. Este libro muestra la compleja andadura intelectual que condujo a Víctor Sánchez de Zavala a la construcción de una teoría pragmática muy avanzada. El estudio de la actividad lingüística (es decir, la Praxiología o Pragmática) se inserta en los fundamentos intelectivos de la gramática generativa. Hablante e intérprete son entidades psicológicas complejas que, mediante el lenguaje, no sólo se comunican entre sí, sino que articulan su experiencia. Más allá de la estricta (y ..... ![]()
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